Honlapfelújítás, honlap újratervezés - honlap átalakítás, teljes megújulás
Mergrendelések túlnyomó része 2011-ben honlapfelújítás és átalakítása volt. Részben azért, mert nem megfelelő honlapkészítő lett választva az új üzleti honlap elkészítésére, így nem az elvárásoknak megfelelően alakultak az eredmények. Részben azért, mert az adott honlapok több mint 4 évvel ezelőtt készültek és az internet adta elvárások, igények, lehetőségek az utóbbi években nagyon sokat változtak és fejlődtek. Ilyen változások például az internethálózatok, a böngészők, a Google kereső rohamos fejlődése, a közösségi oldalak erősödése, a mindennapi életvitelünk alakulása, de ide sorolható még reklámok, marketing, stílus, divat változások... és a lista végtelenségig sorolható.Már ez a kis szerényen felsorolt tényezők is alaposan megváltoztatta az internetezési szokásainkat az elmúlt évekhez képest és ha ezeket a változásokat nem vesszük figyelembe, nem alkalmazzuk időről időre egy cég üzleti honlapján, akkor súlyos károkat okozunk saját vállalkozásunknak, megnehezítjük az életét.
Miért van szükség honlap felújításra?
Mert a honlap egy nagyon hasznos eszköz!
Egy cég valós életében is minden "eszközt" időközönként le szoktunk cserélni, nem csupán csak azért mert elhasználódott, hanem mert "fejlődés" változás megy végbe körülöttünk. Megújítjuk, átalakítjuk az üzletünket, a bemutatótermünket, a termékválasztékunkat, stb., mert adott és olykor kényszerű okok miatt szükség van rá. Vásárlóink nem azokat a termékeket keresik, mint évekkel ezelőtt, a konkurenseinknél új termékek jelentek meg, a gyártók terméket fejlesztettek, régi vevőink már kiöregedtek és új vevőcsoportokra van szükségünk, ...
Honlapoknál ugyanez a helyzet. Van hogy szükségszerű, van hogy kényszerű okok miatt, de meg kell újítani.
Azok a honlapok, melyek folyamatosan bevételt generálnak és új ügyfeleket szereznek, ugyanazzal a bevált eszközökkel stratégiákkal dolgoznak mint bárki más, de ahhoz, hogy ezek folyamatosan működjenek, legalább 5 évente újra gondolják, tervezik a honlap elrendezését, megjelenését.
Egy két kiragadott példa a honlap felújításra
• régebben divat volt a "beléptető oldal" - ezeken a nyitóoldalakon nem volt más elhelyezve, mint pl. logó, animáció, belépés gomb. Hasonlóan divat volt a "csak köszöntő oldal" - ahol előszeretettel és kulturáltan üdvözölték a honlapra látogatókat. Ezek az oldalak ma már nagyon gyengén üzemelnek. Van hogy azonnali oldalbezárás a sorsuk. Sikereket már nem érünk el vele. (Nem mintha régen igen)
Ugyebár nyitóoldalra ma is szüksége van egy honlapnak, de nem mindegy hogyan van kialakítva!
• nem is olyan régen, még divatos volt és minden marketing guru ajánlotta, a felugró ablakokat hírlevélre, reklámokra minden mennyiségben. Mára már ezek annyira ellenszenvet váltanak ki a felhasználókban, hogy szintén azonnali ablakbezárás a honlap sorsa, ahol alkalmazva van.
Ugyebár hírlevél feliratkozásra, reklámokra most is szükség van, de nem mindegy hogyan oldjuk ezt meg, hogy a hatásuk meglegyen és ne ellenszenv legyen az eredmény.
... vannak még bőven egyéb ötletek, eszközök melyek évekkel ezelőtt hasznosak és praktikusak voltak, viszont ma már semmi hasznuk, illetve pont hogy károkat okozunk vele üzletünknek, ha továbbra is megtalálható a honlapon, vagy nem úgy van kialakítva, ahogy azt a mai internetes társadalom elfogadja.
Szükségszerű ok a honlap felújításra
lehet például, ha a vállalkozás fejlődött - bővült és ezeket az infókat, változásokat az online piacon is ismertetni és követni kell.
Kényszerű okok a honlap felújításra
KONKURENS, VERSENYTÁRS MÉRCE
Konkurense időről időre követi a változásokat céges honlapján is és így könnyedén több bevételre, szélesebb ügyfélkörre tesz szert Önnel szemben.
INTERNETEZÉSI TREND
Az utóbbi években teljesen kiforrott internetezési trend, szokások alakultak ki, melynek kényszerű oka, hogy a honlapok készítésénél mindenképpen figyelembe kell venni és alkalmazni az alapvatő felhasználóbarát előírásokat!
Ha ezek az Ön honlapján nincsenek alkalmazva, akkor látogató probléma nélkül bezárja oldalát, mert nem fogja az idejét gondolkodással és keresgéléssel tölteni.
INTERNETEN KERESÜNK MINDEN INFOT
és már nincs különbség. Fiatal - idős egyarátn az internet elé ül információhoz jutni. Ezen ok miatt, például egyáltalán nem mindegy, hogy milyen elgondolás szerint építjük fel a honlap szerkezetét, hogyan töltjük fel információkkal, hiszen már elég széles korkülönbségeknek is meg kell felelni.
FELGYORSULTUNK
Kellően hozzászoktunk, hogy a Google adta lehetőségek miatt minden infót azonnal meg tudunk kapni. Ha rákattintottunk egy honlapra és ott nem talájuk meg a keresett infót, illetve reményt sem látunk rá az első 10 másodpercben, 2-3 kattintással nem jutunk el az infóhoz akkor máris egy másik cég honlapját böngésszük.
HONLAP MEGJELENÉSE, ARCULATA
Részben a fenti okok miatt, részben más média és reklámfelületek folyamatos változása, fejlődése miatt megváltoztak a honlapok megjelenésével, arculatával szemben támasztott elvárásaink is.
Egy honlap, ami 5 évvel ezelőtt modern, tetszetős volt és azonnal bizalmat gerjesztett bennünk, mára már biztosan elavult és nem éri el a kellő hatást, nem lesz maradandó az emlékezetben.
A honlap megjelenésének, elrendezésének időközönkénti változtatása, nem csupán hiúsági kérdés! A különböző médiákból (tv-ből, magazinokból, utcai plakátokról) mindig a legfrissebb jól megtervezett trendi arculatú üzeneteket kapjuk. Így tudat alatt ugyan, de ezt várjuk el az interneten, a honlapok megjelenésénél is.
Jó honlap ismérvei
FELHASZNÁLÓBARÁT könnyen használható és megfelel a webergonómiai irányelveknek KÖNNYEN MEGTALÁLHATÓ a keresők találati listájában az elsők között jelenik meg KREATÍV, EGYEDI ÉS ESZTÉTIKUS bizalomkeltő és elnyeri a látogatók tetszését HATÉKONY teljesíti a vállalat üzleti céljait NAPRAKÉSZ folyamatosan frissülő információkat tartalmaz INTERAKTÍV kommunikációt tesz lehetővé a honlap és látogatói között: (megrendelőlap, fórum, hírlevél küldés, kérdőívek, szavazás funkció) |
GYORSAN TÖLTŐDIK nem tartalmaz nagyméretű képeket, és animációkat. 2012-ben ez kiemelten fontos tényező, mert a Google méri a honlapok betöltődési idejét és erősen számításba is veszi a találati rangsornál. TOVÁBBFEJLESZTHETŐ bármikor kiegészíthető új funkcionális- vagy tartalmi egységekkel ÖNÁLLÓAN FRISSÍTHETŐ egyedi tartalomkezelő rendszer (CMS) segítségével a honlapon lévő tartalom szakirányú képzettség nélkül módosítható BÖNGÉSZŐ-FÜGGETLEN legelterjedtebb böngészőkben az előzetes terveknek megfelelően fog megjelenni weblapja. (IE, Mozilla, Opera Firefox)
|
Kategória: HonlapkészítésJelen cikkre jellemző címkék |
|
A cikk szerzője Joomla honlapok - Luft Gábriel Webhely: www.gfaktor.hu E-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Legfrissebbek a szerzőtől: Joomla honlapok - Luft Gábriel |